Hur påverkas Juno?

I augusti börjar Juno förskolan och han kommer ha resurs hela sin vistelsetid. 
Jag har varit i kontakt med flera som är intresserade av att arbeta som resurs och har därmed fått en hel del frågor både om Juno och om diabetes. En fråga jag fick var om hur Juno påverkas av diabetesen – om han ofta blir trött pga den och behöver gå ifrån och vila?

Helt klart en befogad fråga.
Men alla som känner Juno, som även går under namnet Röjar-Ralf, vet att det snarare är så att den som umgåtts med Juno en dag är den som kommer behöva gå undan för att vila. Dock uttryckte jag mig lite annorlunda i mitt svar. 😉

2 reaktioner på ”Hur påverkas Juno?

  1. Hej Emma.
    Long time no see..
    Hittade din sida och har läst lite om er resa. Min systerdotter fick diabetes för fem år sedan när hon var sex år. Åh, vad man önskar att det vore man själv som fick det istället!
    Hoppas ni har en bra sommar och att det kommer att gå bra för Juno på förskolan!
    Kram, Sara

    Gilla

    1. Hej där – är det Sara B?

      Det är verkligen som en epidemi som går med alla barn som insjuknar. Hoppas det kommer gå bra för din systerdotter!

      Tack, önskar även er en fin sommar!
      Kram

      Gilla

Kommentera

