Ett slag i ansiktet

Det känns som om hjärtat stannar. Det kan fan inte vara sant?! Jag glömmer bort att andas och allting snurrar till. 

Sekunderna tickar så väldigt långsamt när jag väntar på att bli uppringd av en sköterska från sjukhuset.

Äntligen ringer det och det är den mycket trevliga diabetessköterska vi träffade ganska nyligen. Jag framför mitt ärende – att Juno återigen har blod i urinen – hon lovar att snabbt få tag på läkaren och återkomma.

Några minuter senare ringer hon tillbaka. Imorgon ska vi dit igen, med morgonurin, och för att ännu en gång ta massa prover.

Jag är kall av skräck, men håller masken och låtsas lugn medan overklighetskänslorna sköljer över mig. 

Din späda mjuka kropp i min famn – jag andas in din doft – medans mjuka blöta pussar landar på mina kinder och min mun. Jag önskar så att jag kunde skydda dig från allt ont. ❤️

  

En reaktion på ”Ett slag i ansiktet

Kommentera

