Pannkaksjävlar och pimpad sensor

För att göra livet lite roligare beställde vi nyss hem lite fina grejer att pimpa sensorn med, Juno pekade och valde själv vilka han ville ha. 
Så dagens sensorbyte blev bästa hittills – kolla själva så fint det blev!

   
 
Som många vet kan pannkakor vara en av de svåraste maträtterna att lycka dosera insulin till – både rätt mängd insulin och när det ska ges. Kan tyvärr ofta resultera i relativt höga värden där inga vanliga korr-doser biter utan man får verkligen dundra på med insulin.  

Men, alla barn jag träffat älskar ju pannkakor, även Juno såklart! Så jag har gjort allt jag kan för att lyckas med doseringen – att Juno inte ska kunna äta pannkakor bara för att han har diabetes känns inte ok. 

Jag erkänner – jag har misslyckats några gånger men nu j####r!!

Utgångsläget:

  
Efter en timme:

  

Och till sist, efter drygt två timmar. ✌🏼️

  

En reaktion på ”Pannkaksjävlar och pimpad sensor

Kommentera

