Femhundraåttionio

Femhundraåttionio dagar och nätter som jag har gråtit, skrikit, hållit fast, stuckit, kränkt, satt nålar, tejpat, vägt, räknat, vakat, tvingat, tröstat, vaggat, stressat, kämpat, slagits, bråkat, älskat, hatat, gett insulin, gett ännu mer insulin, räknat fel, brutit ihop, kommit igen, vrålat, lekt, utbildat, förklarat, hoppats, sörjt, hatat, hatat, hatat, sovit på låtsas, satt ännu fler nålar, smort liten sargad kropp, haft ångest, ännu mer jävla ångest, sörjt, skrattat, lyckats, misslyckats, stuckit, stuckit och stuckit ännu mer, vrålat av ilska och sorg.

Brutit ihop – och kommit igen. Gång på gång. 

En av de absolut viktigaste faktorerna som gör att jag reser mig igen är träningen. Utan den vore jag ingenting. 

Vad är det viktigaste för Dig när livet är extra jävligt?

  
  

3 reaktioner på ”Femhundraåttionio

  1. Träning, kaffe, egentid, bastu + kallbad, skratt…

    Mina barn har som tur är inte utvecklat d1 men fick själv diabetes som barn och har levt med skiten i 29 år nu. Din son kommer att förstå varför du var tvungen att göra allt detta och han kommer så småningom att vara tacksam och stolt för att du och han fixade det. Jag är så otroligt imponerad, tacksam och stolt över min mamma som tog hand om mig och min diabetes. Ensamstående med 3 ungar och så får jag, den yngsta, en kronisk, svår och nyckfull sjukdom. En sån himla kämpe, precis som du!

    Liked by 1 person

  2. Hoppas det är okej att jag delar min blogglänk i ditt kommentarsfält. Jag driver en blogg där jag skriver om hur livet ser ut i en familj där 3 av 5 lider av diabetes typ 1. Kika gärna in☺️ Har länkat dig också✌️http://nouw.com/diabetesfamiljen

    Liked by 1 person

Kommentera

