Det som borde vara en självklarhet

När jag för en vecka sedan publicerade inlägget ‘Borde jag vara tacksam?’ var jag lite osäker på hur det skulle tas emot då det skrevs när jag var sjuk och för tillfället jäkligt bitter. På bara ett dygn slog det alla läsarrekord med råge – FYRATUSEN unika besökare och det delades mer än jag någonsin vågat hoppas på. Dagarna efter fortsatte det rulla på. Kunskapsspridning FTW!!

https://junosresa.wordpress.com/2016/04/21/borde-jag-vara-tacksam/

Barndiabeteskampen kämpar sedan 2015 för alla typ 1-diabetikers rätt till hjälpmedel för ett långt och komplikationsfritt liv med god livskvalitet. Gå genast in och gilla dem på Facebook!☝🏼️
Nyligen lämnade de in ett medborgarförslag som går ut på att alla personer med typ 1-diabetes i Dalarna ska ha rätt till CGM/FGM och insulinpump. 

Detta medborgarförslag lyfts nu till landstingsfullmäktige, av Svante Parsjö-Tegnér, i form av en motion. 

Vi håller tummarna och hoppas på ett bra utfall och att övriga Sverige går samma väg inom en snar framtid. 

http://www.dalademokraten.se/dalarna/falun/svante-parsjo-tegner-l-vad-hande-med-medborgarforslaget-fran-barndiabeteskampen

2 reaktioner på ”Det som borde vara en självklarhet

  1. Så ont det gjorde när jag såg bilden med lilla Junos rumpa full med hjälpmedel. Liten fin! Min dotter (26 år och har typ 1), och jag grät. Grät över orättvisan att små barn skall behöva vara sjuka. Tårar över hur tapper Juno är och hur fantastisk mamma du är som orkar.
    Min dotter fick typ 1 när hon var 15 år. En sorg. En för alltid förändring för hela vår familj. Men att en så liten ”söt-korv” ska behöva drabbas!! Min dotter sa
    ”det var skitjobbigt att få diabetes och gluten som ung tonåring , men att så små skall behöva drabbas är overkligt och ofantligt orättvist. Varför?”

    All kärlek till dig och lilla Juno. Så söt!! så ljuvlig!!

    ❤ // Madde

    Gilla

    1. Tack snälla för dina fina och stärkande ord! Du vet nog själv hur det är, finns inga gränser för vad man kan göra för sina barn. ❤️
      Tack till både dig och din dotter. Kram

      Gilla

Kommentera

