Tunga moln. 

För varje dag som går blir känslan av olust mer och mer påtaglig. En konstant klump i magen. Oro som gnager. Det närmar sig.

Jag måste stå över det.

Som om jag gick i sirap. Benen tunga och huvudet har svårt att hänga med. Orättvisa. En sprudlande liten tvååring som borde få leva bekymmersfritt utan moln på himlen.

Jag måste stå över det.

Ännu mer provtagning. Ännu fler stick och nålar i en redan så sargad liten kropp. Varje kväll när du somnat smörjer jag din varma mjuka kropp medan tårarna faller.

Jag måste stå över det.

En sövning. Två ingrepp. Väntan på besked. En oviss framtid. Ännu fler moln på en redan grå himmel. 

Jag sträcker på mig, samlar all kraft jag har och först då kan jag se den – solen. Jag är inte så stark som du tror. Men jag har dig – min sol – som ger mig den kraft jag behöver för att för evigt fortsätta slåss för dig. 

Och de tunga molnen skingras. 

7 reaktioner på ”Tunga moln. 

  1. Tung läsning för mammahjärtat 😢😔
    Håller så hårt jag kan mina tummar för att allt ska gå bra för fina Juno.

    Tänker på er 💙

    Liked by 1 person

  2. Tänker så på er.
    Lilla fina Juno.
    Det är ofattbart tungt att behöva ha detta i sitt liv.
    Jag vet att du fixar det för Junos skull men vem tröstar och lyfter dig när du inte orkar bära dig själv?
    Massor av kärlek till er båda från en mamma till en annan ❤
    //Madde

    Liked by 1 person

Kommentera

