Vi firar två år!

För två år traskade vi in på Huddinge sjukhus akutmottagning där Junos blodsocker, som bör ligga mellan 4-8, uppmättes till inte mindre än 57.                       

Giftiga syror, ketoner, hade tagit över den lilla späda kroppen vilket ledde till en akut livshotande Ketoacidos. Några minuter senare satt jag med en sönderstucken skrikande bebis i min famn, infarter i både armveck och på handryggarna, i en ambulans med tjutande sirener som körde snabbare än jag trodde var möjligt. Vi hamnade på Astrid Lindgrens barnintensiv. Livet rasade – och har tagit lång tid att bygga upp igen.

Idag firar vi det positiva som vår långa krokiga resa – Junos resa – fört med sig:

Först och främst, min allra största respekt och tacksamhet till Fredrik Banting som 1923 uppfann insulinet. Utan den upptäckten hade Juno för längesen varit död. 

Juno har visat att han utan tvekan är den modigaste lilla människan i hela världen. Den styrka han besitter är enorm. Låt den bestå för evigt!💪🏼

Att mina prioriteringar ändrades gjorde att vi flydde Stockholm för att landa bland fantastiska grannar och vänner i Falun. Ingen nämnd – ingen glömd. Ni vet vilka ni är!❤️

I en mindre stad förenklas logistiken och barnen får en mycket större frihet, som de njuter av. 

Juno har en fantastiskt resurs på den fina förskola han går på. Han är fortfarande liten och behöver ofta en vuxen nära vilket han alltid – alltid-  har. Trygghet. Och mycket kring diabetesen roddar de nu lika bra som vi gör här hemma. 

Alla dia-vänner jag funnit på nätet. Så mycket stöd, vänskap och kärlek. Samma här, ingen nämnd – ingen glömd. ❤️

I och med vår flytt lämnar jag Stockholmstolkarna som i tolv års tid varit min arbetsplats och går vidare mot nya utmaningar. Givetvis fortfarande som teckenspråkstolk men på ett, för mig nytt, företag här i Dalarna. 

Era tankar bär oss på vägen. Har ni även möjlighet att bidra med pengar till forskningen så att diabetesgåtan äntligen kan lösas och alla våra små superhjältar blir fria är vi givetvis glada även för det. 

Kommentera

